A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Клесівська гімназія
Клесівської селищної ради
Рівненської області
Школа — це майстерня, де формується думка підростаючого покоління, треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє. А. Барбюс

Звіт директора за 2024/2025 н.р.

Дата: 20.06.2025 14:21
Кількість переглядів: 176

КЛЕСІВСЬКА ГІМНАЗІЯ КЛЕСІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ САРНЕНСЬКОГО РАЙОНУ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

 

 

Звіт

директора Клесівської гімназії за

2024/2025 н.р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КЛЕСІВ – 2025

 

ВСТУП

Шановні колеги, батьки, учні! Рада вітати усіх Вас!

   У відповідності до функціональних обов’язків та на виконання п. 3 наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 № 55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів», керуючись Примірним положенням про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 № 178, з метою подальшого утвердження відкритої, демократичної, державно-громадської системи управління освітою, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у школі, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації, представляю Вашій увазі звіт про свою діяльність у 2024/2025 навчальному році.

   У своїй діяльності протягом звітного періоду я як директор гімназії керувалася посадовими обов’язками, основними нормативно-правовими документами, які регламентують роботу навчального закладу: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про основні засади мовної політики в Україні», Статутом школи та чинними нормативно-правовими документами у галузі освіти.

   Свою роботу та роботу закладу представляю до чотирьох напрямків внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності, за якими оцінюють роботу навчального закладу експерти інституційного аудиту, а саме:

  • Освітнє середовище закладу освіти;
  • Система оцінювання здобувачів освіти;
  • Оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;
  • Управлінські процеси закладу освіти.

 РОЗДІЛ І. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

   Однією з важливих умов для освітнього процесу є безпечне та комфортне

освітнє середовище. Освітнє середовище закладу є безпечним та комфортним для учасників освітнього процесу. Ми постійно працюємо над його оновленням та покращенням.

1. Територія та приміщення закладу

         Територія закладу була огороджена в 2000 році. В даний час територія закладу повністю огороджена, але потребує капітального ремонту. Вільного проїзду автотранспорту через територію закладу немає. На територію закладу можуть заїжджати машини за службовою необхідністю. На території закладу «схованок», де учні можуть залишитися без нагляду дорослих, немає. В задовільному стані всі запасні виходи з будівлі.

   Приміщення гімназії має ошатний вигляд: у коридорах та кабінетах зроблені поточні ремонти (побілено,  полаковано стіни, підлогу та парти) в усіх класних кімнатах повністю замінена підлога, кольорова гама стін та меблів гармонійно поєднані. 

   Окремо облаштований спортивний та ігровий майданчик для учнів початкових класів. Дані споруди відповідають акту про випробування міцності та придатності у використанні спортивних приладів та майданчиків. 

   Щорічно у червні та серпні місяці комісією закладу проводиться перевірка стану спортивного обладнання. Ворота футбольні на футбольному полі встановлені надійно. Наявні ями для стрибків у довжину. Є баскетбольна та волейбольна площадки, баскетбольні щити встановлені надійно.

    Озеленення території є достатнім. Наявні алеї із самшиту, туї, ялівцю. Своєю ошатністю та декором милує очі альпійська гірка. Своєчасно підтримується зовнішній вигляд зеленої огорожі, обрізування катальп проводиться регулярно.

   Облаштування приміщень закладу загрози для травмування учнів та працівників не представляють. Неслизька підлога, належним чином встановлені меблі у навчальних кабінетах, не захаращені коридори, сходові клітини та виходи для евакуації.

2. Режим прибирання закладу освіти

Режим прибирання закладу освіти забезпечує чистоту та охайність місць спільного користування, коридорів та навчальних приміщень,їдальні та вестибюлю. Проводиться вологе прибирання відповідно до санітарних норм. Інвентар, яким проводиться прибирання, промаркований, зберігається відповідно до вимог.

3.Стан туалетних кімнат задовільний. Установлені тримачі для туалетного паперу, наявна сушка для рук, завжди є рідке мило. За ініціативою учнівського самоврядування, придбали дзеркала.

4. Приміщення для харчування

Санітарно-гігієнічний стан приміщення для харчування задовільний. Обідня зала  забезпечена столами, лавками, але однієї ростової групи. В їдальні 4 рукомийники, є мило. Кількість посадкових місць 48, тому харчування у І зміну організовано на 5 перервах, а у ІІ зміну на 1 перерві. Кількість посуду для видачі страв достатня, кількість комплектів чайного посуду, комплектів столових приборів - достатня. В обідній залі проведено заміну дерев'яної підлоги на плитку, відремонтовано сантехніку.

  З метою чіткої організації режиму дня, який відповідає віковим нормам учнів, збереження здоров’я й попередження харчових та інфекційних захворювань, у закладі організовано гаряче харчування учнів 1-9 их класів. Харчування здійснювало Товариство з обмеженою відповідальністю "РАМЕДАС УКРАЇНА", в особі директора Бурякова Ярослава Євгенійовича.  Суворо виконуються всі необхідні умови санітарного контролю щодо термінів і умов зберігання та реалізації продуктів, дотримується питний режим. Медична

сестра ретельно слідкує за санітарним станом приміщень їдальні, різноманітністю страв, дотриманням циклічного меню, виконує усі вимоги санітарно-епідеміологічної служби. Меню вивішено на видному місці в обідній залі, у ньому зазначено найменування страв, вихід продуктів, їх ціна. Випадків порушень термінів реалізації продуктів не було. Усе обладнання харчоблоку знаходиться в робочому стані.   Стан матеріально-технічної бази харчоблоку та їдальні задовільний. Нашими працівниками зроблено поточний ремонт обідньої зали. Заклад забезпечений холодною проточною водою, на харчоблоці шкільної їдальні функціонує  бойлер для подання гарячої проточної води. Забезпеченість їдальні кухонним посудом складає 100%. Працівниками КП "Клесівводоканал" проведено капітальний ремонт каналізаційної мережі кухні.

Інформація

про використання коштів на харчування дітей по віку

Категорія

Кількість дітей

Вартість обідів, грн.

1

6 – 10 років

80

71.0

2

10 – 14 років

106

72.0

3

14 – 18 років

29

74.0

Харчування здійснювалося із 02.09.2024 - 25.10.2024 року та 27.01.2025-12.05.2025 року.

Але з 04.11.2024-27.12.2024 року харчування здійснювалось для здобувачів освіти 1-4 класів за кошти державної субвенції та співфінансування місцевого з бюджету у розрізі:

Місяць

Субвенція з державного бюджету, грн.

Місцевий бюджет, грн.

1

Листопад

64190,00

27510,00

2

Грудень

75537,00

32373,00

5. Робота з учнями закладу щодо дотримання гігієнічних вимог.

 У закладі проводиться робота з учнями щодо дотримання гігієнічних вимог. Класними керівниками 1-9-их класів проводяться бесіди з учнями з питань особистої гігієни школярів та профілактики інфекційних захворювань. Вчителі біології, основ здоров’я, вчителі початкових класів особливу увагу під час освітнього процесу приділяють актуалізації питань гігієни під час вивчення навчального матеріалу на уроках біології, основ здоров’я, ЯДС. Щорічно в закладі проводиться тематичний Тиждень знань безпеки життєдіяльності. 

6. Заклад освіти забезпечений навчальними та іншими приміщеннями з відповідним обладнанням, що необхідні для реалізації освітньої програми.

 Необхідною умовою для здійснення якісного освітнього процесу є наявність у закладі необхідних приміщень та засобів навчання. Оптимальна кількість приміщень та їх площі не визначаються проєктною потужністю закладу (150 місць), тому навчання відбувається у  1,5 зміни (з 8.00 - 17.00).

Функціональні групи приміщень у закладі освіти:

- навчальні;

- кабінет інформатики;

- вестибюль;

- бібліотека;

- їдальня;

- адміністративні;

- спеціалізовані (методичний кабінет, ресурсна кімната);

 - допоміжні та підсобні приміщення.

Однією із головних проблем у закладі є відсутність спортивної та музичної зали.

7. Здобувачі освіти та працівники закладу освіти обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх.

 Однією з умов безпечного освітнього середовища є знання та дотримання здобувачами освіти й працівниками закладу вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки.

 Велику  увагу приділено реалізації  основних питань, зокрема пожежної безпеки:

- забезпечення закладу первинними засобами пожежогасіння;

- наявність та належний стан пожежних виходів, не захаращеність шляхів евакуації;

- заземлення електрообладнання, яке використовується;

- справність ізоляції електричної проводки;

- обізнаність здобувачів освіти та персоналу закладу із правилами пожежної безпеки. Серед невирішених питань - обладнання навчальних приміщень та коридорів засобами автоматичної пожежної сигналізації. Видано накази по закладу «Про розподіл обов'язків між директором закладу освіти, його заступником та працівниками у 2024/2025 н.р."» від 29.08.2024 №50-о, «Про розподіл обов'язків між працівниками ЗО, відповідальних за охорону праці» від 29.08.2024 №51-о.

Забезпеченню у закладі належного рівня дотримання вимог щодо охорони праці та безпеки життєдіяльності сприяє:

- чіткий розподіл повноважень з охорони праці серед керівництва закладу;

- облаштування навчальних кабінетів відповідно до правил вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності;

- контроль за безпечним використанням навчального обладнання;

- регулярні інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності як серед здобувачів освіти, так і працівників під час проведення уроків (практичних занять) з інформатики, хімії, фізики, біології, фізичної культури;

- контроль за виконанням правил, дотримання безпеки при використанні обладнання, спортивного інвентаря тощо;

- контроль за вивченням на уроках фізики, хімії, біології, географії, основ здоров’я, фізичної культури, трудового навчання питань безпеки життєдіяльності. Для всіх педагогічних працівників щорічно проводиться повторний інструктаж з питань охороні праці в січні та в серпні місяці. У закладі організовано проведення первинних (під час вступу на роботу) і періодичних (протягом навчального року) медичних оглядів співробітників і технічного персоналу закладу. Усі працівники закладу в 2023 році пройшли медичний огляд та мають допуск до роботи.

Планове навчання працівників закладу з питань пожежної безпеки було проведено у травні 2024 року (Симоненко С.В., Костенко Ю.В., Данильченко С.В.) та з питань у сфері ЦЗ у березні 2023 року Симоненко С.В. та жовтні 2023 року Костенко Ю.В. Педагогічні  працівники пройшли тренінги з надання першої домедичної допомоги при критичних кровотечах.

   Проводиться робота з покращення протипожежного стану закладу. На кожному поверсі та у класних приміщеннях є плани евакуації на випадок надзвичайної ситуації, проводяться практичні заняття з її відпрацювання (щорічно квітень). Своєчасно проведена перезарядка вогнегасників.   У закладі функціонує Система роботи педагогічного колективу з попередження дитячого травматизму, яку складають: планування та проведення профілактичних бесід з усіх видів дитячого травматизму класними керівниками 1-9-их класів з відповідною їх фіксацією у електронних журналах; планування та проведення Тижнів безпеки життєдіяльності; проведення первинних та цільових і позапланових інструктажів учнів у разі необхідності; організація позакласних виховних заходів з попередження дитячого травматизму; залучення спеціалістів до проведення профілактичної роботи з учнями; профілактична робота з батьками щодо попередження дитячого травматизму у побуті; розгляд та аналіз питань попередження дитячого травматизму на засіданнях педагогічної ради, нарадах при директорові. Навички з безпеки життєдіяльності учнів формуються через вивчення курсу «Основи здоров’я», проведення тематичних тижнів, класних годин, профілактичних бесід щодо запобігання дитячого травматизму, інструктажів. Упродовж навчального року в закладі проводився  Тиждень безпеки життєдіяльності: у вересні  – Тиждень з правил дорожнього руху; в листопаді – Тиждень з пожежної безпеки; в січні – Тиждень з пропаганди здорового способу життя; в квітні Тиждень ЦЗ. Відповідно до тематики Тижнів в кожному класі проводяться виховні заходи. Для учнів початкової школи заняття проводяться в ігровій формі, під час яких діти засвоюють правила поведінки в умовах надзвичайних ситуацій. Для учнів базової школи розглядаються теми, пов’язані з правилами поводження в умовах надзвичайних ситуацій на уроках фізики, хімії, біології, основ здоров’я.

У класних електронних журналах 1-9-их класів були відведені окремі сторінки для бесід із правил дорожнього руху, правил протипожежної безпеки, з профілактики отруєння, правил безпеки при користуванні газом, правил безпеки з користування електроприладами, правил безпеки з вибухонебезпечними предметами, правил безпеки на воді та інші виховні заходи з попередження усіх видів дитячого травматизму.

Учителями проводилися інструктажі з безпеки життєдіяльності, бесіди з попередження усіх видів дитячого травматизму перед виходом на осінні, зимові та літні канікули.

Питання безпеки життєдіяльності учнів під час освітнього процесу та в побуті обговорювалися на нарадах при директорі, на класних батьківських зборах.

8. У закладі освіти створюються умови для безпечного використання мережі Інтернет, в учасників освітнього процесу формуються навички безпечної поведінки в Інтернеті.

Одним із інструментів для навчання та викладання є використання Інтернет-ресурсів. Заклад освіти підключений до мережі Інтернет. Мережа Інтернет є доступною у багатьох кабінетах гімназії, зокрема  відкрита «гілка» безкоштовного WІ-FІ. Проблемою є повільна робота WІ-FІ (для деяких кабінетів початкової ланки), якщо одночасно підключаються до роботи декілька кабінетів. Одним із завдань, яке плануємо вирішити на наступний навчальний рік - підключення найпростішого укриття до інтернету.

Сайт закладу освіти не має несанкціонованої інформації, усі розділи та вкладки на ньому несуть навчальне та освітнє навантаження.

З метою формування інформаційно-цифрової компетентності учнів на уроках вчителі звертають увагу на безпечне використання Інтернет-ресурсів. Для вчителів проводяться навчання, які спрямовані на формування компетентностей педагогів користуватися мережею Інтернет, використовувати для професійної діяльності освітні платформи, організовувати дистанційне навчання.

9. Керівник та заступник керівника (Симоненко С.В., Костенко Ю.В.) закладу освіти, педагогічні працівники протидіють булінгу (цькуванню), іншому насильству, дотримуються порядку реагування на їх прояви

 Права та обов’язки педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу - повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування) (частина 2 статті 54 Закону України «Про освіту»). Але таких звернень впродовж 2024/2025 н.р. не було. на сайті закладу освіти розміщений План заходів Клесівської гімназії з протидії булінгу на 2024/2025 н.р.

 Завданнями діяльності щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі є:

- створення безпечного освітнього середовища, що включає психологічну, фізичну безпеку учасників освітнього процесу;

- визначення стану, причин, передумов поширення булінгу в закладі;

- підвищення рівня поінформованості учасників освітнього процесу про булінг;

 - формування в учасників освітнього процесу нетерпимого ставлення до насильницьких моделей поведінки, усвідомлення булінгу (цькування) як порушення прав людини;

- заохочення всіх учасників освітнього процесу до активного сприяння запобіганню булінгу.

10. У закладі освіти застосовуються методики та технології роботи з дітьми з особливими освітніми потребами

   Право громадян на доступну освіту реалізується шляхом запровадження різних форм навчання, такими є навчання за інклюзивною та індивідуальною формами навчання. Протягом 2024/2025 навчального року у закладі освіти, відповідно до заяв батьків та висновку ПМПК,   було організовано інклюзивне навчання у 1 класі - 1 учень, 2 класі - 2 учні, 3 класі - 1 учень, 4 класі - 1 учень,  у 6 класі - 2 учні. У 5 класі - 1 учень перебував на індивідуальній формі навчання. На початок навчального року  для учнів з особливими освітніми потребами  розроблено індивідуальну програму розвитку за участю батьків, класних керівників, психолога. За висновками  ПМПК  введено корекційно-розвиткові заняття з розвитку мовлення, корекції розвитку, лікувальної фізкультури. У закладі освіти двічі на рік відбувається засідання команди супроводу дітей з ООП щодо складання та доповнення індивідуальної програми розвитку дитини із залученням фахівців з інклюзивно-ресурсного центру. У закладі облаштовано ресурсну кімнату для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Тому це є одним із основних пріоритетних напрямків роботи адміністрації закладу на наступний навчальний рік.

11. Соціальний паспорт гімназії

Проведена соціальна паспортизація класів. Складені і опрацьовані списки дітей з інвалідністю, дітей, які знаходяться під опікою та позбавлені батьківського піклування, дітей з багатодітних сімей, із малозабезпечених сімей, дітей учасників бойових дій.

Категорія

К-ть учнів

Примітка

Діти з інвалідністю

0

 

Багатодітні

66

 

Діти  учасників бойових дій

13

 

Діти батьків, які загинули під час бойових дій або пропали безвісті

5

 

Діти з ООП

8

 

Дитина, що потерпіла від Чорнобильської катастрофи

227

 

ВПО

3

 

Малозабезпечені

4

 

Діти, позбавлені батьківського піклування

0

 

 12. Профорієнтаційна робота

Для вивчення професійних нахилів і можливостей проведено тестування учнів 9-х класів з метою надання допомоги у їх професійному самовизначенні. Були організовані зустрічі випускників 9-х  з ДПТНЗ "Сарненський професійний аграрний ліцей" та Вищим професійним училищем №22 м. Сарни для орієнтування у виборі професії за сучасних умов.

 РОЗДІЛ ІІ. СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

    Освітній  процес у Клесівській гімназії розпочався відповідно до структури навчального року  з 02 вересня 2024 року та тривав по 30 травня  2025  року. Навчальні заняття організовані відповідно до розкладу занять, затвердженого директором  освітнього закладу, та семестровою системою:

І семестр - тривав з 02 вересня 2024 року по 29 грудня 2024 року;

ІІ семестр - з 13 січня 2025 року по 30 травня 2025 року.

         1. Мережа класів

Адміністрацією  та педагогічним колективом закладу проведено певну роботу щодо збереження й розвитку  шкільної  мережі.

Структура контингенту

Навчальний рік

Поточний

Попередній

Кількість учнів

227

234

Загальна кількість класів

12

13

 2. Аналіз руху учнів

Учнів на початок 2024/2025 н. р.

Вибуло

Прибуло

Учнів на кінець 2024/2025 н. р.

227

0

0

227

3. Форма навчання

Особливість 2024/2025 навчального року - очна та сімейна  форми навчання. У зв'язку з виїздом багатьох сімей за кордон у гімназії за сімейною формою (домашнє навчання) на початку року навчалося 16 учнів.

Інформаційні технології працювали: платформа для повноцінної роботи з класним керівником Google Classroom, Google Meet — сервіс відеотелефонного зв'язку.

Перспективи:

1. Удосконалити мережу закладу відповідно до запитів батьківської громадськості на освітні послуги та форми здобуття освіти.

2. Формувати сучасне освітнє середовище Нової української школи шляхом зміни просторово-предметного оточення, впровадження нових програм та засобів навчання.

4. Виконання освітніх програм

На закінчення 2024/2025 навчального року у початкових класах закладу освіти навчалося 87  учнів,  у 5-9 класах – 140 учнів. Мова навчання та виховання учнів – українська.

    Учні 1-7-их  класів працюють за програмою НУШ.

Згідно з річним планом роботи  закладу  на 2024/2025 навчальний рік адміністрацією закладу було проведено аналіз навчальних досягнень учнів 5-9-их класів за рік.

За підсумками аналізу навчальних досягнень 2024/2025 навчального року із 227  учнів 1-9 класів:

  • 87 здобувачів освіти 1-4  класів  здійснено формувальне оцінювання і оформлені свідоцтва досягнень;
  • 29 здобувачів освіти отримали свідоцтво про базову загальну середню освіту;
  • 6 здобувачів освіти нагороджено Похвальними грамотами «За високі досягнення у вивченні окремих предметів».

Якість знань за 2024/2025 н.р. становить 64,2% (Додаток 1).

Проаналізувавши стан успішності учнів окремо по класах, робимо висновок, що в кожному класі є резерв учнів, які б могли мати оцінки вищого рівня. Дане питання розглядалося на нараді при директорові й на засіданнях методичних об’єднань, проводилася індивідуальна робота з батьками більшості учнів, з’ясовувались причини слабкої успішності. Серед них були названі такі:

  • відсутня мотивація до навчання,
  • неорганізованість здобувачів освіти у навчанні,
  • послаблення контролю з боку батьків,
  • часті пропуски учнями занять без поважних причин.

Але позитивна динаміка спостерігається у 2024/2025 н.р., що лише 1 учень початкової жоден учень не має оцінки початкового рівня.

5. Робота з обдарованою молоддю

У 2024/2025 н. р. значна увага приділялася роботі з обдарованими дітьми.

Ефективною формою роботи для реалізації, утвердження своїх здібностей є предметні олімпіади та конкурси. 27 травня пройшов шкільний фестиваль "Зірки нового покоління - 2025" та 3 червня пройшов фестиваль "Гордість і надія - 2025", у громаді, де кожна дитина була нагороджена подарунковими сертифікатами та коштами, які отримали на картки за такими номінаціями:

І. Номінація «Інтелектуальний  Олімп » (олімпіади з базових дисциплін),  

ІІ. Номінація «Юний науковець» (Юний дослідник) (конкурс дослідницько-експериментальних робіт із природознавства),

ІІІ. Номінація «Мистецьке сузір’я» (літературна, пісенна,  музична творчість, хореографія, образотворче та прикладне мистецтво, художня фотографія),

ІV. Номінація «Дивосвіт» (переможці в еколого-натуралістичних, туристичних, інноваційно-технологічних конкурсах, змаганнях) (Додаток 2).

 

Назва номінації

Вартість, грн.

Вартість сертифіката

1

Інтелектуальний  Олімп

1000,00

500,00

2

Юний науковець

2000,00

0

3

Мистецьке сузір'я

14700,00

9050,00

4

Дивосвіт

3450,00

6800,00

5

Спортивний оскар

0

2000,00

 

Разом

                             39500,00

Разом діти отримали кошти та сертифікати у сумі -  39500,00

РОЗДІЛ ІІІ. ОЦІНКА ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

   Розстановка педагогів здійснювалася відповідно до фахової підготовки працівників. При прийомі на роботу враховувались фахова підготовка, особисті та колективні якості працівників, працездатність, інші характеристики. За останніми директивами МОНУ до вчителів (незалежно від того, який предмет викладає, посади, яку обіймає, віку) висувається вимога вміння працювати з

комп'ютером, оргтехнікою, проектором і ін. Треба віддати належне вчителям, які докладають чимало зусиль і енергії, щоб у гімназії не просто здійснювалося навчання, а опановувалися нові освітні технології, щоб освітній процес був нерозривно пов'язаний з вихованням, з формуванням у молоді не лише культури і хороших манер, але головне - здорових життєвих принципів і переконань. На початок 2024/2025 н.р. гімназія була забезпечена штатними працівниками на 100%. У закладі працює 24 педагоги та за строковим трудовим договором було прийнято 1 зовнішнього сумісника.

1. Рівень педагогічної майстерності

«Спеціаліст вищої категорії» – 9

«Спеціаліст І категорії» – 7

«Спеціаліст ІІ категорії» – 4

«Спеціаліст» – 4

«Старший учитель» – 1

  Пройшла сертифікацію - 1 

2. Педагогічний стаж педагогічних працівників

№ п/п

Стаж роботи

Учителі

1

до 3-х років

3

2

4-10 років

6

3

11-20 років

5

4

Понад 20 років

10

 3. Віковий склад педагогічних працівників

№ п/п

Вік педагогічних працівників

Учителі

1

до 30 років

6

2

31-40 років

9

3

41-50 років

9

Протягом навчального року були проведені педагогічні ради : "Безпечна та якісна освіта. Про підсумки роботи навчального закладу в 2023/2024  навчальному році та завдання на 2024/2025  навчальний рік" (серпень), "Про підсумки моніторингу навчальних досягнень здобувачів освіти 5-9 класів у І семестрі 2024/2025 навчального року" (грудень), "Про схвалення вибору електронних версій оригінал-макетів підручників для 1 класу закладів загальної середньої освіти, поданих на конкурсний відбір підручників (крім електронних) для здобувачів повної загальної середньої освіти і педагогічних працівників", "Про схвалення вибору електронних версій оригінал-макетів підручників для 2 класу закладів загальної середньої освіти, поданих на конкурсний відбір підручників (крім електронних) для здобувачів повної загальної середньої освіти і педагогічних працівників (березень),  "Про схвалення вибору електронних версій оригінал-макетів підручників для 8 класу закладів загальної середньої освіти, поданих на конкурсний відбір підручників (крім електронних) для здобувачів повної загальної середньої освіти і педагогічних працівників (квітень), "Про перевід здобувачів освіти 1-4, 5-8 класів на наступний рік навчання" (травень), "Про випуск здобувачів освіти 9 класу зі школи та вручення свідоцтв про закінчення базової загальної середньої освіти" (червень).

4. Підвищення педагогічної майстерності у 2024/2025 навчальному році

№ п/п

Вид діяльності

Учителі

1

Курсова перепідготовка на базі РОІППО

24

2

Атестація (всього)

у тому числі:

- підтвердили кваліфікаційну категорію

- не підтвердили кваліфікаційну категорію

- підвищили кваліфікаційну категорію

10

 

6

-

4

 

 У ході атестації педагогічних працівників було проведено відкриті уроки і заходи, де педагоги демонстрували свої надбання, ділилися досвідом роботи з колегами.

Результати атестації у 2024/2025 н.р. наступні:

1. Войтко Тетяна Володимирівна, педагог-організатор, відповідає займаній посаді;

1.1. Войтко Т.В., педагогу-організатору, підтвердити  раніше присвоєну кваліфікаційну категорію "спеціаліст вищої категорії";

1.1. Войтко Т.В., педагогу-організатору, підтвердити  раніше встановлений 14 тарифний розряд.

2. Осідловська Світлана Сергіївна, вчитель початкових класів, відповідає займаній посаді;

2.1. Осідловській С.С., вчителю початкових класів, підтвердити  раніше присвоєну кваліфікаційну категорію "спеціаліст вищої категорії";

2.2. Осідловській С.С., вчителю початкових класів, підтвердити  раніше встановлений 14 тарифний розряд.

3. Костенко Юлія Василівна, вчитель української мови та літератури, відповідає займаній посаді;

3.1. Костенко Ю.В., вчителю української мови та літератури, підтвердити  раніше присвоєну кваліфікаційну категорію "спеціаліст вищої категорії";

1.3.2. Костенко Ю.В., вчителю української мови та літератури, підтвердити  раніше встановлений 14 тарифний розряд.

4. Грицкевич Оксана Олександрівна, вчитель української мови та літератури, відповідає займаній посаді;

4.1. Грицкевич О.О., вчителю української мови та літератури, підтвердити  раніше присвоєну кваліфікаційну категорію "спеціаліст вищої категорії";

4.2. Грицкевич О.О., вчителю української мови та літератури, підтвердити  раніше встановлений 14 тарифний розряд.

5. Кукуман Ірина Миколаївна, вчитель початкових класів, відповідає займаній посаді;

5.1. Кукуман І.М., вчителю початкових класів, підтвердити  раніше присвоєну кваліфікаційну категорію "спеціаліст вищої категорії";

5.2. Кукуман І.М., вчителю початкових класів, підтвердити  раніше встановлений 14 тарифний розряд.

6. Буйна Людмила Вікторівна, практичний психолог, відповідає займаній посаді;

6.1. Буйній Л.В, практичному психологу, підтвердити  раніше присвоєну кваліфікаційну категорію "спеціаліст першої категорії";

6.2. Буйній Л.В, практичному психологу, підтвердити  раніше встановлений 13 тарифний розряд.

7. Овсійчук Тетяна Вікторівна, асистент вчителя, відповідає займаній посаді;

7.1. Овсійчук Тетяні Вікторівні, асистенту вчителя, встановити 12 тарифний розряд.

8. Михайленко Наталія Анатоліївна, вчитель інформатики, відповідає займаній посаді;

8.1. Михайленко Н.А., вчителю інформатики, присвоїти кваліфікаційну категорію "спеціаліст першої категорії";

8.2. Михайленко Н.А., вчителю інформатики, встановити 13 тарифний розряд.

9. Дубовець Анастасія Василівна, вчитель музичного мистецтва, відповідає займаній посаді;

9.1. Дубовець А.В., вчителю музичного мистецтва, присвоїти кваліфікаційну категорію "спеціаліст першої категорії";

9.2. Дубовець А.В., вчителю музичного мистецтва, встановити 13 тарифний розряд.

10. Веремей Валентина Сергіївна, вчитель хімії, відповідає займаній посаді;

10.1. Веремей В.С., вчителю хімії, присвоїти кваліфікаційну категорію "спеціаліст другої категорії";

10. 2. Веремей В.С., вчителю хімії, встановити 12 тарифний розряд.

  Адміністрація навчального закладу сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників, розроблений перспективний план підвищення кваліфікації та план підвищення кваліфікації на рік. Планові курси педагогічні працівники проходять на базі РОІППО, педагоги закладу освіти є активними членами вебспільноти освітян, працюючи на таких платформах, як "Всеосвіта", "На урок", "Прометеус", "Едера" тощо, де проходять курси, беруть участь у семінарах та конференціях, створюють тести для перевірки рівня навчальних досягнень учнів.

Протягом 2024/2025 навчального року педагогічні працівники закладу працювали над загальношкільною науково-методичною проблемою у наступних методичних об’єднаннях:

  • предметів суспільно-гуманітарного циклу;
  • предметів природничо-математичного циклу;
  • початкових класів;
  • класних керівників.

   Аналіз роботи методичних об’єднань засвідчує, що основну увагу вчителі приділяли підвищенню фахової майстерності, розвитку власної творчої особистості, спільному вирішенню завдань, поставлених методичними об’єднаннями щодо втілення сучасних інновацій та педагогічних технологій, сприяли творчому підходу до реалізації ідей програм з кожного предмета на забезпечення, засвоєння й використання найбільш раціональних методів і прийомів навчання та виховання школярів. На засіданнях методичних об’єднань розглядались, зокрема, такі питання:

  • виконання Державних стандартів освіти;
  • вивчення й реалізація основних положень нормативних і директивних документів про освіту;
  • опрацювання методичних рекомендацій щодо вивчення базових дисциплін у 2024/2025 навчальному році;
  • методика організації та проведення сучасного уроку;
  • використання інтерактивних технологій як засіб підвищення ефективності уроку;
  • формування предметних компетентностей в учнів;
  • робота з творчо обдарованою молоддю, залучення до участі в різноманітних конкурсах, олімпіадах, робота в Малій академії наук;

Майстерність учителів здійснювалася через постійне самовдосконалення, вивчення передового досвіду своїх колег шляхом самоосвіти та через участь у роботі методичних об’єднань, семінарах, вебінарах, виконанні особистих творчих планів.

   Традиційним у закладі освіти залишилося проведення предметних тижнів. На високому організаційному і методичному рівні були проведені семінари, воркшопи, на яких вчителі ділилися своїми напрацюваннями та здобутками із вчителями Клесівської громади.

Питання методичної роботи з педагогічними кадрами, удосконалення професійної майстерності були предметом обговорення на засіданнях адміністративних нарад, нарад при директорі.

Аналіз підсумків навчального року дає підстави зробити висновки, що педагогічний колектив гімназії в процесі своєї діяльності реалізував мету виховання, навчання та розвитку дітей, поставлену на початку навчального року.

 5. Виховна робота

      Організація освітнього процесу в умовах воєнного стану потребувала іншого змісту та підходів до проведення виховної роботи. Основним цільовим напрямом було забезпечення безпекової складової здоров’я особистості, забезпечення її фізичного, психічного, соціального і духовного благополуччя, тому вся виховна робота в закладі освіти проводилася за такими напрямками:

  • громадянсько-патріотичне;
  • духовно-моральне;
  •  військово-патріотичне;
  • екологічне;
  •  формування здорового способу життя;
  •  превентивне виховання;
  • сприяння творчому розвитку особистості.

Реалізація всіх напрямків виховної роботи здійснювалась через заходи, які були передбачені річним планом роботи гімназії і враховували особливості  та виклики сьогодення :

  •  формування в учнів особистих рис громадян України, національної самосвідомості, виховання любові до рідного краю, свого народу, шанобливе ставлення до його культури, поваги, толерантне ставлення до культури всіх національностей, які проживають в Україні;
  • виховання поваги до Конституції, законодавства України, державної символіки;
  • формування високої мовної культури, оволодіння українською мовою;
  • утвердження принципів загальнолюдської моралі на основі відновлення історичної пам’яті;
  • виховання свідомого ставлення до навчання, розвиток пізнавальної активності і культури розумової праці;
  • посилення уваги до питань морально-етичного виховання, створення системи успішної профілактики відхилень у поведінці учнів.

 

Виховна робота проводилася згідно плану виховної роботи школи. Протягом звітного періоду в навчальному закладі були проведені масові заходи відповідно до плану роботи школи. Педагогічний колектив працює над застосуванням системного підходу до організації виховної  діяльності. Зміст системи виховання у гімназії спрямований на формування в дітей особистісних рис громадянина України, які передбачають розвиток національної самосвідомості,  духовності, моральності, художньо-естетичних, правових, трудових,  індивідуальних здібностей і талантів. Плануванням охоплені всі напрями виховної роботи.

 Виховання молодого покоління – це не лише система цілеспрямованого й планомірного формування світогляду, ціннісних орієнтацій, почуттів, волі й характеру молоді, але й адаптація її в соціальному середовищі. Низка різноманітних виховних заходів була націлена саме на те, щоб викликати в дітей почуття радості, захоплення, подиву, виховувати в них естетичні смаки, розкривати нові таланти .

 

 

Благодійні акції та допомоги:

  • картопля для лікарні,
  • благодійна допомога дітям з обмеженими можливостями в с. Чудель,
  • "За чисте довкілля",
  • "Шкарпетки для військових"
  • "Замість квітів - допомога ЗСУ"

Святкові лінійки та урочисті події:

  • Свято Першого дзвоника,
  • лінійка пам’яті  "Героям небесної сотні",
  • Новорічні ранки, 
  • Конкурс колядок та щедрівок,
  • Святкова лінійка: "Соборність України: від ідеї до сьогодення",
  • Зустріч з воїнами – афганцями,
  • Лінійка пам’яті жертв голодомору,
  • Конкурс читців – декламаторів поезії Т.Г. Шевченка,
  • Лінійка "Чорнобиль…Трагедія… Пам'ять…"
  • Свято Останнього дзвоника.

   Співпраця з батьками посідає також одне з центральних місць у системі роботи нашої гімназії.  Серед форм  роботи – тематичні батьківські збори, анкетування, індивідуальні бесіди та консультації.

   Згідно з планом проводилась робота психологічної служби гімназії: практичним психологом проводилась діагностична робота, корекційно -розвивальні заняття, індивідуальні та групові консультації для учнів і батьків, профілактично - просвітницькі заходи, а також робота медичної служби та робота бібліотеки.

   Усю виховну роботу колектив спрямовував на те, щоб допомогти здобувачам освіти розкрити свої творчі здібності, позбавитися комплексів та страхів, порозумітися між собою, пізнати один одного краще. Плануємо всім педагогічним колективом продовжити роботу в усіх напрямках у наступному 2025/2026  навчальному році. Внаслідок системи навчально-виховних заходів, які проводяться в навчальному закладі, сформувалась модель випускника – самодостатнього, цілеспрямованого, патріотично налаштованого, освіченого, творчого, різносторонньо розвинутого українця, громадянина своєї держави.

Досягнення здобувачів освіти гімназії постійно висвітлюються на вебсайті навчального закладу та в соціальних мережах.

 

РОЗДІЛ ІV. УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

 

Протягом 2024/2025 н.р. заклад освіти працював за освітньою програмою (схваленою педагогічною радою, протокол №1 від 30.08.2024 року), складеною відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І-ІІ ступенів.

Освітня програма школи І ступеня закладу розроблена на основі Державного стандарту початкової освіти, Типових освітніх програм (наказ МОН України від 12.08.2022 № 743-22 «Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2 та 3-4 класів закладів загальної середньої освіти та визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів Міністерства освіти і науки України»);

Освітня програма закладу сформована на основі Типової  освітньої програми, розробленої під керівництвом Шияна Р.Б., затвердженої наказом МОН України від 12.08.2022 № 743-22 .

Освітня програма Клесівської гімназії для 5 – 7 класів розроблена на виконання Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року №898 «Державний стандарт базової середньої освіти», зі змінами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2022 року № 972,  Типової освітньої програми для 5-9 класів, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від19.02.2021 №235 (в редакції наказу Міністерства освіти і науки України №1120 від 09.08.2024).

Освітня програма Клесівської гімназії для ІІ ступеня (8-9класи) (базова середня  освіта) розроблена згідно Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII,     

            Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 та  наказу  МОН України від 20.04.2018 № 405 «Про затвердження типової освітньої  програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня».

   На даний час адміністрація навчального закладу працює над розробленням річного плану роботи гімназії на 2025/2026 навчальний рік. Річний план  роблений відповідно до Стратегії розвитку та освітньої програми, є основним робочим документом для організації повсякденної діяльності закладу освіти впродовж навчального року та передбачає реалізацію чотирьох основних напрямків роботи внутрішньої системи забезпечення якості освіти, а саме щодо освітнього середовища, системи оцінювання освітньої діяльності учнів, системи педагогічної та управлінської діяльностей.

   Для здійснення самооцінювання якості освітньої діяльності у закладі освіти розроблена внутрішня система забезпечення якості освіти, що включає критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників та здобувачів освіти, управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти, систему та механізм забезпечення академічної доброчесності, інклюзивного навчання тощо. Моніторинг освітньої діяльності протягом 2024/2025 року здійснювався постійно через опитування, дослідження, вивчення та анкетування.

   Особливу увагу, як керівник, хочу звернути на фінансове та матеріально-технічне забезпечення закладу. Адміністрація гімназії постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Фінансування потреб гімназії проводиться за рахунок місцевого бюджету Клесівської селищної ради та освітньої субвенції НУШ.

Видатки утримання по Клесівській гімназії

з 02.09.2024-16.06.2025 року

По коду 2210 "Предмети, матеріали, обладнання та інвентар"

Перелік

Використано, грн.

Придбання пального (+ масло)

92508,00

Придбання запчастин до автобусів

20940,00

По коду 2230 "Оплата послуг" (продукти харчування)

Перелік

Використано, грн.

Компенсація за гаряче харчування учнів 1-4 класів, 30%

4608,00

По коду 2240 "Оплата послуг (крім комунальних)"

Перелік

Використано, грн.

Поточний ремонт оргтехніки, заправка картриджів

685,00

Право на користування комп'ютерною програмою "АІС"

3000,00

Страхування  транспортних  засобів

6650,00

Дератизація приміщень

2474,82

Послуги звязку (інтернет)

4800,00

Повірка лічильників електроенергії

19920,05

Послуги з придбання програми 1С Бухгалтерія

4800,00

Доставка підручників

1507,16

Виготовлення свідоцтва про освіту

870,00

Техн. обслуговування охоронної сигналізації

600,00

Послуги інформатизації, розміщення веб-сайту, технічна підтримка

2850,00

Харчування учнів пільгових категорій

11440,00

По коду 2270 "Оплата комунальних послуг та енергоносіїв"

Перелік

Використано, грн.

Водопостачання та водовідведення

 (в/п-170 м. куб)

4105,88

Електроенергія, реактивна  електроенергія

30177,00

 

Розподіл (8000 кВт)   

6148,44

Послуги з вивезення ТПВ, грн

1200,87

По коду 2800 „Інші поточні видатки”

Перелік

Використано, грн.

Податки

94,62

По коду 2282 „Інші поточні видатки”

Перелік

Використано, грн.

Навчання з ЦЗБЖ та цивільного захисту

00,00

По коду 2250 „Видатки на відрядження”

Перелік

Використано, грн.

Видатки на відрядження

12800,00

На оплату працівників:

Державний бюджет – 2 507184,57 грн.

Місцевий бюджет – 690115,33 грн.

Інклюзивне навчання – 49927,88 грн.

Доплата до заробітної плати вчителям

за несприятливі умови праці - 200072,53

    Однією з важливих складових управлінського процесу є безумовне виконання вимог статті 30 Закону України «Про освіту», яка визначає перелік обов’язкової інформації, яку заклад має оприлюднювати. У нашому навчальному закладі створений та активно функціонує офіційний сайт, де є відкритий доступ до вищезгаданої публічної інформації, що знаходиться у рубриці «Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти». Сайт закладу постійно оновлюється, висвітлює події, які відбуваються у житті гімназії. Шкільне життя навчального закладу висвітлюється також на офіційній Facebook-сторінці закладу, що є більш популярною серед здобувачів освіти та батьків.

   Війна внесла свої корективи в життя кожного українця. Цей навчальний рік для нашої шкільної родини, як і для всієї країни, є особливо тяжким. Хочу висловити слова подяки всім, хто наближає перемогу своєю волонтерською діяльністю: учням, які плетуть маскувальні сітки, виготовляють обереги і малюють, технічним працівникам, учителям, які з перших днів війни шукають і купують тканину і основу для маскувальних сіток, заливають окопні свічки; батькам та жителям села, котрі допомагають збирати та передавати на лінію фронту продукти харчування та речі першої необхідності. Кожен із нас наближає день перемоги. І він настане. Віримо у вільний завтрашній день, віримо в перемогу, віримо в майбутнє незалежної європейської України! Слава Україні!

   Висловлюю щиру подяку за співпрацю: учням – ваша енергія, креативність та бажання вчитися надихають нас щодня, учителям — за вашу відданість, професіоналізм та любов до своєї справи; батькам - за допомогу та турботу про наших дітей; технічному персоналу за їх щоденну працю, за чистоту в навчальному закладі та на території гімназії. Я вірю в наш навчальний заклад, захоплююся його талановитими особистостями: учнями, вчителями, випускниками, які примножують справу нашого закладу освіти.

 

 



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень